Prázdninový deníček

DEN 9. (pondělí, 3. července 2017)

Jedeme do Olomouce.

Vstávám v 6:15, všichni ostatní už jsou vzhůru, Dalísek byl dokonce i venku. Snídáme.

V 7:00 odjíždíme. Je 12°C. Zatím svítí sluníčko, ale vypadá to, že začne každou chvíli pršet – obloha na západě je úplně šedá. My jedeme na V, snad tomu ujedem.

13:15 – Vracíme se na chalupu. Z domu jsme přivezli dva truhlíky, vlastně tři – papriky, jahody a naší křečici Máňu. (Máme ji od konce května a už dvakrát utekla. Nějaké hlodavce mám takřka nepřetržitě od tří let a nikdy předtím nic neuteklo.)

Po příjezdu Máňu ubytovávám a jdu vysévat vodnice, které letos zkouším poprvé pěstovat.Dnes už nic neděláme. Mamka vaří kávu a jdeme na humno. Stan nám uletěl, ležíme tedy jen tak na dece. Na sluníčku je horko, ve stínu zima – fouká studený vítr. Půjčuju Dalískovi svůj svetr a on spokojeně usíná.

V podvečer mamka zalévá zahrádku.

19:30 – Večeříme zbytky a jdme na procházku do žleba. Je chladno, 13°C.

Večer ještě objednávám česnekovou sadbu na příští rok. Dvě odrůdy pro babičku, jednu na chalupu. Výběr nechává babička na mně. Zvolil jsem odrůdy Jovan a Benátčan pro pěstování na Hané, a odrůdu Vekan pro pěstování zde na chalupě. Česnek jsme tady nikdy nepěstovali, tak uvidíme, jak to půjde.

Potom už si jen povídáme a znaveni dopoledním cestováním jdeme spát. Je zima 9°C.